Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2017

Σκέψεις .....

Είναι,πολλές φορές που σκέφτομαι,τι νιώθουμε όσοι ακολουθούμε το ύφος της "πισώπλατης καφενειακής συνεδρίασης", προκειμένου να εκφράσουμε τις απόψεις μας;
Ξεχνάμε ότι οι πληροφορίες  και οι κινήσεις μας (όσων ανήκουμε σ' αυτήν την κατηγορία) , διοχετεύονται από τον τόπο της "συνεδρίασής" μας;
Εδώ και καιρό αντιλαμβάνομαι ότι,  κυρίως από την περιοχή της ιδιαίτερης πατρίδας μου, του κάμπου της Ηλείας, υπάρχουν πικρίες που προκαλούν οι τοποθετήσεις μου για διάφορα θέματα, καθώς και η ύπαρξη αυτής της σελίδας. Αντί να απαντάω με υπονοούμενα όπως συνηθίζουν πάρα πολλοί από εμάς, πιστεύω ότι με τις σημερινές σκέψεις μου, θα γίνουν κατανοητές οι αρχές μου. Οι απόψεις σε γενικά θέματα εκφράζονται με τέτοιο τρόπο που δεν θίγω κανέναν προσωπικά, αφού δεν είναι αυτός ο σκοπός  μου. Σκοπός μου είναι το καλό του τόπου μου. Αυτό φαίνεται από τις πράξεις μου μέσω κάποιων φορέων, και τις γνωρίζουν όσοι πρέπει. Δεν έχει νόημα να αυτοχαρακτηριζόμαστε ως ευεργέτες,...πολύ δε, περισσότερο με τα χρηματικά κονδύλια του κράτους, που αρέσκονται πολλοί.Επίσης ως επίσημος και νόμιμος δημότης του Δήμου Ανδραβίδας - Κυλλήνης, έχω το δικαίωμα της έκφρασης της γνώμης μου, για θέματα που αντικτυπούν στον τόπο μας.Θα πρέπει να γνωρίζουμε όλοι για τις δραστηριότητές μας, από την όποια θέση κι αν βρισκόμαστε, ότι αποδεχόμαστε τη θετική και την αρνητική κριτική, η οποία σύμφωνα με τους  σοφούς της αρχαιότητας, τους λογοτέχνες, τους  φιλόσοφους, τους επιστήμονες καθώς και άλλες προσωπικότητες ανά τους αιώνες, μας κάνει καλύτερους. 

 Όσο για το προσωπικό μου blog, σας ενημερώνω ότι για την ώρα δεν λειτουργεί ως κερδοσκοπικός χώρος. Αν επιθυμούσα μια μικρή επιχείρηση θα προχωρούσα στη δημιουργία σελίδας τύπου ειδησεογραφίας, όπως τόσες που υπάρχουν, οι οποίες λειτουργούν με την αναδημοσίευση των νέων. Δεν κατακρίνω την ύπαρξη τέτοιων σελίδων, αφού αρκετές φορές κι εγώ ανατρέχω σ' αυτές. Απλά διαχωρίζω τη θέση μου. Η παρουσίαση κάποιες φορές δραστηριοτήτων προσώπων και φορέων, οφείλεται στο γεγονός της προσωπικής μου εκτίμησης που τρέφω γι' αυτούς. Πολλοί φίλοι στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, επιθυμούν να ταξιδεύουν μέσα από παραδοσιακά, λαογραφικά, λογοτεχνικά δρώμενα, τα οποία αποτελούν τομείς με τους οποίους ασχολούμαι χρόνια.Το ύφος και η ποιότητα της γραφής μου, είναι επιβεβαιωμένα από τους αρμόδιους ειδικούς, από τους οποίους πάντα θα μαθαίνω για να διορθώνομαι, κάτι που θεωρώ δείγμα παιδείας και όχι υποτιμητικό χαρακτηριστικό.


Προς όσους διά ζώσης μου μιλάνε, μ' αυτό το μειδίασμα της υποκρισίας και των πολλών προσώπων, είναι πολύ καλό για τους ίδιους να επαναπροσδιορίσουν γενικότερα που θέλουν να εδραιωθούν σαν χαρακτήρες. Προς όσους είναι καταχωρημένοι στη σελίδα των φίλων, αλλά διά ζώσης δεν επιθυμούν επικοινωνία, καλύτερα θα ήταν να με βοηθήσουν στην εκκαθάριση!Τα πισώπλατα σχόλια παραμένουν στο βούρκο που δημιουργεί η ύπουλη συμπεριφορά, η οποία θυμίζει ερπετά.
Προσωπικά μπροστά στη θέα των ερπετών πετάω!!!αργά, σταθερά και με ανοδική πορεία! 

Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2017

Τι ονομάζεται Τριώδιο;

Άνοιξε το Τριώδιο!γνωστή φράση, αλλά λίγοι γνωρίζουν που αναφέρεται και τι σημαίνει.
Τριώδιο ονομάζεται το ομώνυμο εκκλησιαστικό βιβλίο, στο οποίο περιλαμβάνονται ύμνοι που ψάλλονται στις εκκλησίες την περίοδο που ξεκινάει, κάθε χρόνο την Κυριακή του Τελώνη και Φαρισαίου.

Oι συγκεκριμένοι ύμνοι, έχουν τρεις ωδές, αντίθετα με τους άλλους εκκλησιαστικούς ύμνους που έχουν εννέα ωδές. Έτσι το βιβλίο ονομάστηκε Τριώδιο και στη συνέχεια η χρονική περίοδος. Σύμφωνα με τις θρησκευτικές ιστορικές πηγές, οι ύμνοι του Τριωδίου, είναι δημιουργήματα του 5ου έως τον 15 αιώνα μ.Χ.
Χειρόγραφα του εν λόγω εκκλησιαστικού βιβλίου σώζονται από τον 10ο αιώνα. Για πρώτη φορά το Τριώδιο, τυπώθηκε στα ελληνικά το 1522 μ.Χ  στη Βενετία.
Το χρονικό διάστημα , στο οποίο αναφέρεται το Τριώδιο, αποτελείται από δέκα εβδομάδες. Αρχίζει από την Κυριακή του Τελώνου και του Φαρισαίου και ολοκληρώνεται με το  Μεγάλο Σάββατο.
Αυτό το διάστημα συμπεριλαμβάνει τις Απόκριες (τρεις πρώτες εβδομάδες), τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή (έξι εβδομάδες) και  τη Μεγάλη Εβδομάδα.
 
 ΟΙ ΚΥΡΙΑΚΕΣ ΤΟΥ ΤΡΙΩΔΙΟΥ
 
ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΤΩΝ ΑΠΟΚΡΕΩΝ
 
Κάθε Κυριακή από αυτήν την περίοδο, έχει μια ξεχωριστή σημασία για τους Χριστιανούς. Προσωπικά πιστεύω πως τα μηνύματα που υπενθυμίζονται, δεν χρησιμεύουν μόνο στους Χριστιανούς. Περιέχουν ιδέες που αν τις ακολουθούσαμε, ο κόσμος θα ήταν καλύτερος.
Η πρώτη, η Κυριακή του Τελώνη και Φαρισαίου θυμίζει στους Χριστιανούς  πως η ταπεινότητα είναι η αρετή, ακολουθώντας τον Τελώνη και όχι η υπερηφάνεια που είχε ο  Φαρισαίος.
Η δεύτερη, η Κυριακή του Ασώτου, τονίζει  τη μεγάλη αξία της μετάνοιας και τον ψυχικό πλούτο  της συγχωρήσεως.
Πριν από την τρίτη Κυριακή είναι το ονομαζόμενο Ψυχοσάββατο, για το οποίο θα κάνω ξεχωριστή αναφορά.
Κατά την τρίτη Κυριακή, την Κυριακή της Απόκρεω, γίνεται αναφορά στη Δευτέρα Παρουσία και στη χριστιανική αγάπη.
Η τέταρτη, η Κυριακή της Τυροφάγου, αναφέρεται στην εξορία των πρωτόπλαστων από τον Παράδεισο.  
 
   ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ
 
Η πέμπτη, η Κυριακή  της Ορθοδοξίας (Α΄Νηστειών)
Η έκτη, Κυριακή των  Β΄Νηστειών (Αγ. Γρηγορίου του Παλαμά)
Η έβδομη, Κυριακή της  Σταυροπροσκυνήσεως (Γ΄Νηστειών)
Η όγδοη, Κυριακή των  Δ΄Νηστειών (Οσ. Ιωάννου της Κλίμακος)
Η ένατη, Κυριακή των  Ε΄Νηστειών (Οσ. Μαρίας της Αιγυπτίας) και
Η δέκατη, Κυριακή των Βαΐων.
Η πρώτη εβδομάδα του Τριωδίου ονομάζεται Προφωνή ή Προφωνέσιμη, επειδή παλιά προφωνούσαν,διαλαλούσαν δηλαδή την αρχή των απόκρεων, επίσης αμόλυτη ή απολυτή, επειδή τότε οι ψυχές των πεθαμένων βγαίνουν από τον Κάτω Κόσμο κι έρχονται στον Επάνω.
Επίσης τρώμε όλες τις μέρες αυτά που θέλουμε, δίχως να τηρείται η νηστεία της Τετάρτης και της Παρασκευής.
 
Η δεύτερη εβδομάδα του Τριωδίου ονομάζεται Κρεατινή ή της Κρεοφάγου ή Κρεατοφαγίας, γίνεται «κατάλυσις εις πάντα» όλες τις ημέρες εκτός της Τετάρτης και της Παρασκευής. Την Πέμπτη της δεύτερης εβδομάδας στην Ελλάδα έχουμε το έθιμο της Τσικνοπέμπτης  σύμφωνο με το οποίο καταναλώνονται ψητά κρεατικά, καθόσον μετά από τρεις ημέρες αρχίζει ουσιαστικά η νηστεία. Η εβδομάδα τελειώνει με το Ψυχοσάββατο. 
 
Η τρίτη εβδομάδα του Τριωδίου ονομάζεται της Τυροφάγου ή Τυρινής και όλες τις ημέρες γίνεται κατάλυση στα γαλακτοκομικά, στο αυγό, στα ψάρια, στο λάδι.
 
Η τέταρτη εβδομάδα  αρχίζει με την Καθαρά Δευτέρα όπου αποτελεί την έναρξη της Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Η Καθαρά Δευτέρα συνδέεται με υπέροχα έθιμα όπου θα ασχοληθώ εκτενέστερα σε ειδικό αφιέρωμα. Την Κυριακή της Αποκριάς είναι η τελευταία ημέρα που τρώμε κρέας έως την Κυριακή του Πάσχα.
 
Περί νηστείας με την ευκαιρία της αρχής του Τριωδίου 
 
Η  αξία της νηστείας είναι σημαντική αρκεί να συνειδητοποιήσουμε το αληθινό, το βαθύ της νόημα κι όχι αυτό που θέλουν οι θρησκόληπτοι...η νηστεία δεν πρέπει να γίνεται με τάσεις επίδειξης. Επίσης ότι πρέπει η ζωή μας να χαρακτηρίζεται από συγχώρεση (να αφήνουμε περιθώριο και για τις σκέψεις του άλλου), αρετές και ελεημοσύνη.
Η νηστεία έχει το νόημα της εγκράτειας από κάθε τι που κάνει κακό στην ψυχή μας. Δεν αρκεί ο περιορισμός των τροφών. Δεν έχει νόημα να μη φάμε κρέας αλλά να τρώμε μεγάλες ποσότητες υποκατάστατων τροφών. Ο περιορισμός στο φαγητό θα είναι πολύ καλό για την ψυχική μας ευφορία, όταν συνδυάζεται με περιορισμό σε λάθη και πάθη.
Παλιότερα την Κυριακή του Τριωδίου, ξεκινούσαν οι εορταστικές εκδηλώσεις για τα καρναβάλια και τις απόκριες γενικότερα. Σήμερα σε πολλά μέρη, ξεκινούν αμέσως μετά τις εορτές του 12ημέρου....δε συνηγορώ μ' αυτήν την τακτική.
Με υγεία, χαρά, πνευματική αγαλλίαση, μετάνοια, συγχώρεση, αυτοκριτική, να διανύσουμε την περίοδο του Τριωδίου.






Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2017

Δοκίμια!

Σας παρουσιάζω τρία  από τα δοκίμια που έχω συντάξει και δημοσεύτηκαν από το διαδικτυακό περιοδικό fractal το 2016.

Δοκίμιο: «Ανδραβίδα»

Της Σοφίας Αγραπίδη // *
 φ1

 “Είναι η Ανδραβίδα η χώρα η λαμπρότερη, στον κάμπο του Μορέως ως χώρα γαρ απολυτή κοίτεται εις τον κάμπον, ούτε πύργους, ούτε τειχέα έχει κι’ αν όλω σ’αύτην κ.λπ».

Η Ανδραβίδα είναι μια όμορφη κωμόπολη στον κάμπο του Νομού Ηλείας και ανήκει στον Δήμο Ανδραβίδας – Κυλλήνης. Έχει άρτιο ρυμοτομικό σχέδιο και διανθίζεται από περιποιημένα σπίτια με ευωδιαστούς κήπους. Περικλείεται από πεδιάδα με εύφορους αγρούς. Οι ρίζες της σύμφωνα πάντα με τις ιστορικές πηγές, βρίσκονται στην εποχή προ της καταλήψεώς της από τους Φράγκους. Γενικά ό,τι γνωρίζουμε επίσημα, προέρχεται από κάποια ευρήματα και από το Χρονικό του Μορέως. Η ονομασία της κωμόπολης προυπήρξε της έλευσης των Φράγκων, οι οποίοι την ονόμαζαν Andreville. Κατά την εποχή της Φραγκοκρατίας αναφέρεται ως λαμπρή πόλη που βασίλευε στον κάμπο, χωρίς τείχη. Η πλεονεκτική της θέση αιτιολογεί απόλυτα, την επιλογή του Γουλιέλμου Σαμπλίτη, ο οποίος την όρισε ως πρωτεύουσα του Πριγκιπάτου της Πελοποννήσου. Από τους ερευνητές δεν αποτελεί τυχαίο γεγονός αυτή η επιλογή που έγινε ανάμεσα σε αρκετές πόλεις όπως η Πάτρα, η Κόρινθος, το Άργος, το Ναύπλιο. Ήταν μια μικρή πόλη με πολλές ανέσεις. Μετά την κατάληψή της από τους Φράγκους, με γοργό ρυθμό και σε όλους τους τομείς, ήταν ξεχωριστή η ανάπτυξη αυτού του τόπου. Η Ανδραβίδα αποτέλεσε την επιλογή πολλών ανθρώπων και από μακρινότερες περιοχές, ως τόπος κατοικίας. Πριν την εγκατάσταση Ελλήνων από άλλα μέρη, είχαν κατοικήσει άνθρωποι από χώρες της Δυτικής Ευρώπης.
Οι ιστορικές πηγές αναφέρονται σε έναν τόπο με κοσμοπολίτικη μορφή και μεγαλεία. Είχαν κτιστεί σπουδαία κτίρια επηρεασμένα από τη δυτική τεχνοτροπία. Εντυπωσιακές ήταν και οι εκκλησίες που κατασκευάστηκαν τότε, όπως του Αγίου Ιακώβου, του Αγίου Στεφάνου και της Αγίας Σοφίας όπου ανήκε στον γοτθικό ρυθμό κυρίως και στον ομορφότερο ναό της Ανατολής. Στην πρωτεύουσα του Πριγκιπάτου κατέφταναν νεαροί Φράγκοι με σκοπό την εκπαίδευσή τους στις πολεμικές τέχνες. Επίσης άνθιζε το εμπόριο του μεταξιού από την Ανδραβίδα προς τη Φλωρεντία και άλλες ευρωπαϊκές πόλεις. Η αλλαγή της κατάστασης ξεκίνησε από το 1380 όπου οι Φράγκοι έπαψαν να κυριαρχούν στην Πελοπόννησο. Συγκεκριμένα το 1432 η παρακμή γενικά ήταν πιο έντονη, με κάποια μνημεία να θυμίζουν την περίοδο της δόξας. Φτάνοντας η ιστορική αναδρομή στον 20 αιώνα, παρατηρείται γενικά καλή έως ανθηρή οικονομική κατάσταση στην περιοχή. Φυσικά με την παγκόσμια οικονομική κρίση συνδυαζόμενη με τα καιρικά φαινόμενα που κατέστρεψαν τις καλλιέργειες , άλλαξαν οι καταστάσεις, αφού επηρεάστηκαν αρνητικά. Ιστορική είναι και η σύνδεση της περιοχής της Ηλείας με το άλογο. Από την εποχή του Ομήρου και σε όλες τις μετέπειτα εποχές όλες οι αναφορές περιλαμβάνουν το πανέξυπνο, ξεχωριστό τετράποδο. Συγκεκριμένα στην Ανδραβίδα, κατά το πρώτο μισό του προαναφερόμενου αιώνα η εκτροφή των ίππων έφτανε σε αριθμό της 3.000 περίπου. Οι ειδικοί ερευνητές αναφέρουν, ότι πριν το 1920 οι φυλές προέρχονταν από ντόπιες και ξένες διασταυρώσεις. Με μέριμνα του Υπουργείου Γεωργίας, μετά την Μικρασιατική Καταστροφή, επιτεύχθηκε κάποια σειρά επί του θέματος της αναπαραγωγής. Χρησιμοποιήθηκαν επιβήτορες της φυλής Nonius, της Ουγγαρίας. Η προσπάθεια αυτή προχώρησε και από το 1927 οργανώθηκε ετήσια Ιππική Έκθεση που συνεχίζεται υπό την αιγίδα του Δήμου Ανδραβίδας -Κυλλήνης έως τις μέρες μας. Στα πανεπιστήμια σχετικά με τι φυλές των αλόγων, αναφέρεται η φυλή Ανδραβίδας καθώς και η φυλή Πηνείας. Οι ιδιοκτήτες των αλόγων και εδώ υποστηρίζω τις πληροφορίες λόγω προσωπικής μου άποψης, μπορεί να βίωναν με δυσκολίες και να στερούνται κάποια στοιχεία της καθημερινότητας, τα άλογά τους όμως τα είχαν πάντα με την τροφή και την περιποίηση που τους άρμοζαν. Η αναφερόμενη κωμόπολη, έδινε μια ζωντανή εικόνα στην καθημερινότητα, με καφενεία, ταβέρνες, βόλτες, τραγούδια και χορούς. Όλο το χρόνο ο κόσμος συμμετείχε στις πολιτιστικές διαδρομές, όπως την εορτή του Αγίου Κωνσταντίνου, την 8ήμερη ζωοπανήγυρη της Αγίας Σοφίας, τις αστείες αυτοφυείς…αμφιέσεις της αποκριάς, τα κούλουμα της Καθαράς Δευτέρας, τις ιπποδρομίες με το έθιμο της κουλούρας , τα θεατρικά δρώμενα από ομάδα του χωριού, τις χοροεσπερίδες, την μαντολινάτα, τον αθλητισμό. Αργότερα οι κυριακάτικες βόλτες ιδιαιτέρως τις γιορτές και το καλοκαίρι στην όμορφη πλατεία, ήταν το σήμα κατατεθέν για τις γυναίκες που κατά τις αρχές της περιοχής, δεν έβγαιναν σε καφενεία και ταβέρνες. Η αντίθεση με τη σημερινή κατάσταση της ιστορικής κωμόπολης είναι μεγάλη.. και εδώ βγαίνει το αχ! του αναστεναγμού απ’ όσους αγαπάνε ειλικρινά αυτόν τον τόπο. Ο χώρος που σώζεται κάποιο αξιόλογο τμήμα από τον άλλοτε μεγαλοπρεπή ναό της Αγίας Σοφίας και βρίσκεται στο κέντρο του χωριού, δεν είναι εύκολα προσβάσιμος για τον τουρισμό ,που μπορεί μόνο εξωτερικά της περιβόλου του να τον δει, καθόσον δεν υπάρχει η δυνατότητα κάποιου διαθέσιμου προσώπου από τις αρμόδιες αρχές. Η Ανδραβίδα από πλευράς υπηρεσιών εδώ και χρόνια καταρρέει. Η έδρα του Δήμου έχει μεταφερθεί σε κοντινό χωριό.. διατηρώντας κατόπιν αγώνων κάποιων συμπολιτών -ευτυχώς- το όνομά της στον τίτλο του Δήμου, ως την μηδαμινή τιμή στην ιστορική της αξίας. Το άλογο που αποτελούσε αναπόσπαστο μέλος των οικογενειών, ήρθε η ώρα που από αρκετούς χρησιμοποιείται ως τρόπος προβολής κ.λπ. Η ζωή δείχνει να κυλάει χωρίς ιδιαίτερη όρεξη, αντίθετα με τα χρόνια που προανέφερα, αφού τα διατιθέμενα μαγαζιά και επιχειρήσεις του τόπου δεν είναι προτιμητέα από τους ντόπιους. Αρκετά σημεία που αποτελούν ορόσημο για την εξέλιξη μιας περιοχής, οι οποίοι έχουν αδρανοποιηθεί στο θυσιαστήριο της μικροπολιτικής, της ψηφοθηρίας, των προστριβών που πηγάζουν όταν δεν κοιτάμε το καλό του τόπου μας και μόνο. Με την ευχή πάντοτε για το καλύτερο, ας στηρίξουμε την αισιοδοξία μας σε διάφορες ομάδες οι οποίες δραστηριοποιούνται με σκοπό το ταξίδι της παράδοσης και του πολιτισμού. Ελπίζοντας πάντα πως η ιστορία επαναλαμβάνεται, όχι μόνο προς την αρνητική της φορά αλλά και της αναζωπύρωσης καλύτερων στιγμών, με τη συνδρομή κάθε διαθέσιμου πολίτη ο οποίος βλέπει εκτός θέσεων και ρόλων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.


* H  Σοφία Αγραπίδη γεννήθηκε στην Ανδραβίδα. Είναι απόστρατος Υπαξιωματικός του Σ.Ξ. Αποφοίτησε από ΙΔ.ΙΕΚ ως Β.Λογιστή και Πρ. Η/Υ.Ο γραπτός λόγος αποτελεί ένα από τα ενδιαφέροντά της. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια δημιουργικής γραφής. Άρθρα της δημοσιεύονται κατά καιρούς σε έντυπα και διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης.


Άρθρο: Μια μεγαλοπρεπής Φράγκικη Εκκλησία!

Της Σοφίας Αγραπίδη // *

f3

 Η Ανδραβίδα, κωμόπολη του Νομού Ηλείας, κατά την εποχή της Φραγκοκρατίας υπήρξε η πρωτεύουσα του Πριγκιπάτου τη Αχαΐας. Πριν ακόμα καταληφθεί από τους Φράγκους (1205-1433 μ.Χ), η Ανδραβίδα αποτελούσε την έδρα του Βυζαντινού Διοικητή. Ένα από τα σημαντικά μνημεία της περιοχής που δηλώνει με τη μεγαλοπρεπή παρουσία του, την περασμένη δόξα αποτελεί ο φράγκικος ναός της Αγίας Σοφίας, που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης. Το χτίσιμο του ναού χρονολογείται περίπου το 1230 μ.Χ. Κατά τις πηγές αναφέρεται πως χτίστηκε από τον Γοδοφρείδο Α Βιλεαρδουίνο και ήταν η μεγαλοπρεπέστατη εκκλησία στον Ελλαδικό χώρο. Χρησιμοποιούνταν ως χώρος απόδοσης τιμής και λατρείας στον Θεό αλλά και ως χώρος συνεδριάσεων του πρίγκιπα και τον βαρόνων.Το κτίσμα που σώζεται αποτελείται από το ιερό και δυο παρεκκλήσια, φαίνεται να είναι έργο του Γουλιέλμου. Οι Φράγκοι μετά την εδραίωσή τους στην Πελοπόννησο θέλοντας να μεταλαμπαδεύσουν τα στοιχεία του πολιτισμού τους και να επιδείξουν την παντοδυναμία τους έχτιζαν εκκλησίες, κάστρα και διάφορα άλλα οικοδομήματα. Ανήκε στους Δομινικανούς Αδελφούς που ήταν ένα μοναστικό τάγμα ιεροκηρύκων οι οποίοι ονομάζονταν έτσι από τον Άγιο Δομίνικο. Το κτίσμα ήταν μεγάλο σε έκταση. Σύμφωνα με τα ιστορικά στοιχεία αποτελούνταν από 45,5 μέτρα και 19 μέτρα πλάτος. Η τεχνοτροπία της Αγίας Σοφίας είναι δυτική με γοτθικό ρυθμό και τρίκλιτη ξυλόστεγη βασιλική. Το ιερό της εκκλησίας που σώζεται, αποτελείται έχει τρία διαμερίσματα με το κεντρικό να είναι το ψηλότερο, με 5 μέτρα μήκος και σχηματίζει έναν όχι κυκλικό θόλο. Σε μερικά τμήματα της τοιχοποιίας, εντοπίζεται η μόνη βυζαντινή ανάμνηση, όπου ανάμεσα σε στρώσεις ψαμμιτικών λιθαριών, συναντάμε μερικά τούβλα.

Ο ναός της Αγίας Σοφίας στην Ανδραβίδα εκτός από σημείο αναφοράς των παρελθοντικών μεγαλείων για την κωμόπολη και την ευρύτερη περιοχή, αποτελεί ένα αξιολογότατο θρησκευτικό και ιστορικό μνημείο για την Ελλάδα. Βρίσκεται στην άκρη της όμορφης πλατείας της πόλης και συνδυάζεται με μια υπέροχη επίσκεψη!

 Δοκίμιο: «Ο Λυκαβηττός εκπέμπει σήμα κινδύνου.»

Της Σοφίας Αγραπίδη // *

f1

Ο λόφος του Λυκαβηττού αποτελεί μια όαση στο κέντρο της Αθήνας. Το δάσος του, η ξεχωριστή πανίδα και χλωρίδα δίνει μια διαφορετική εικόνα στην καθημερινότητα της πόλης. Την άνοιξη ο βράχος κοκκινίζει από τις παπαρούνες, το φθινόπωρο και το χειμώνα στολίζεται από διάφορα άλλα αγριολούλουδα. Όλο το χρόνο οι κισσοί, οι φασκομηλιές, τα δεντρολίβανα στέλνουν μυρωδάτες ανάσες στις γύρω περιοχές. Τα κοτσύφια και τα αηδόνια συμμετέχουν στους περιπάτους των κατοίκων καθώς οι πολύχρωμες πεταλούδες μας οδηγούν στα μονοπάτια. Το εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου στην κορυφή του, με το ιδιαίτερο καμπαναριό γίνεται δημοφιλές σημείο φωτογράφισης όλο το έτος αλλά κυρίως το καλοκαίρι που οι τουρίστες πλημμυρίζουν το λόφο. Το εκκλησάκι του Αγίου Ισιδώρου που βρίσκεται στη δυτική πλευρά του βράχου, αποτελεί ένα από τα σπουδαία πνευματικά καταφύγια, ένα χώρο ξεκούρασης και ψυχικής ανάτασης. Βρίσκεται κυριολεκτικά σε σπηλιά του βράχου και η αυλή του θυμίζει μικρό χωριουδάκι. Επίσης άλλο σημείο του Λυκαβηττού που έχει καταγράψει πρόσωπα, δρώμενα και αναμνήσεις είναι το ανοιχτό θέατρο. Ξεχωριστή είναι η θέα από τον λόφο. Η Ακρόπολη, ο Πειραιάς, το Φάληρο, όλοι οι άλλοι λόφοι της Αθήνας τον κάνει να παραμένει ο πιο αγαπημένος περίπατος για όλους τους κατοίκους του κέντρου. Με λύπη διαπίστωσα πως τον τελευταίο καιρό, η ατμόσφαιρα είναι βεβαρημένη από την ύπαρξη σκουπιδιών που είναι διασκορπισμένα παντού στα μονοπάτια καθώς επίσης και στα σημεία που μπορεί να καθήσει κάποιος για να απολαύσει και να φωτογραφίσει την πόλη. Η πρόσβαση είναι εύκολη. Εκτός της πεζής διαδρομής των κατοίκων από τις γύρω περιοχές, λύση αποτελεί το ασφαλτοστρωμένος δρόμος που οδηγεί σχεδόν στην κορυφή του λόφου, το τελεφερίκ που ξεκινά από τις οδούς Αριστίππου και Πλουτάρχου και το αστικό λεωφορείο 060 που κάνει κυκλική διαδρομή από κεντρικές οδούς. Ο αγαπημένος μας λόφος όμως έχει τη δική του εντυπωσιακή ιστορία σύμφωνα με τη μυθολογία. Η θεά Αθηνά επιθυμούσε ο ναός της στην Ακρόπολη να είναι πιο κοντά στον ουρανό. Μια νύχτα που η καταιγίδες τρόμαζαν την πόλη, πήγε στο βουνό Πεντέλη και πήρε έναν πολύ μεγάλο βράχο για να τον τοποθετήσει έτσι ώστε να αυξήσει το ύψος του Ιερού Βράχου. Κατά τη μεταφορά του βράχου την πλησίασαν δυο πουλιά και της είπαν κάποια κακιά είδηση για μια υπόθεση. Έτσι καθώς ταράχτηκε, κάνοντας μια βιαστική κίνηση ο βράχος έπεσε ακριβώς εκεί που είναι ο Λυκαβηττός.
Ο Λυκαβηττός υποφέρει..
Η τουριστική περίοδος σχεδόν άρχισε. Οι τουρίστες που έρχονται στην Αθήνα επισκέπτονται αυτό τον ευλογημένο τόπο. Πως είναι δυνατόν να αποκομίσουν θετικά σχόλια βλέποντας το λόφου του κέντρου της Αθήνας “διανθισμένο” με σκουπίδια. Είναι ευθύνη όλων. Είναι δείγμα ασυνειδησίας να υπάρχουν καλάθια απορριμμάτων κενά και τα απορρίμματα πεταμένα τριγύρω. Ο λόφος είναι γεμάτος από σπασμένα γυαλιά, κουτάκια και μπουκάλια από ποτά. Απαιτείται ο συντονισμός της πολιτείας και του κράτους σε θέμα καθαριότητας αλλά και φύλαξης, γιατί πραγματικά αν συνεχιστεί η κατάσταση των ημερών….από όαση πρασίνου ο λόφος θα μεταμορφωθεί σε τεράστιο κίνδυνο της δημόσιας υγείας.
Ελπίζω σύντομα να βρεθεί λύση!
 
* H Σοφία Αγραπίδη γεννήθηκε στην Ανδραβίδα. Είναι απόστρατος Υπαξιωματικός του Σ.Ξ. Αποφοίτησε από ΙΔ.ΙΕΚ ως Β.Λογιστή και Πρ. Η/Υ.Ο γραπτός λόγος αποτελεί ένα από τα ενδιαφέροντά της. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια δημιουργικής γραφής. Άρθρα της δημοσιεύονται κατά καιρούς σε έντυπα και διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης.


 

 

 

 

 

 

 

Ταξιδιωτικό δοκίμιο: «Η Αρχαία Ολυμπία του 2016″

Της Σοφίας Αγραπίδη // *













f2 
Η ιστορική ανεκτίμητη αξία της Αρχαίας Ολυμπίας, είναι παγκοσμίως αποδεκτή. Μια από τις σπουδαιότερες κοιτίδες του πολιτισμού και γενέτειρα των ολυμπιακών αγώνων. Ένας τόπος ο οποίος στον αρχαιολογικό χώρο αλλά και στην κατοικημένη περιοχή, θεωρείται ξεχωριστός εκτός όλων των άλλων και για την ιδιαίτερη αύρα του…ενεργειακός τόπος… το μεγαλείο που άφησαν οι θεοί. Για πολλούς ξένους τουρίστες, αποτελεί όνειρο ζωής η επίσκεψη και η παραμονή έστω για ένα βράδυ, όπως μας είπε πριν λίγες ημέρες ένας Ιταλός Καθηγητής Πανεπιστημίου , ο οποίος έφευγε απογοητευμένος για λόγους που θα σας αναφέρω παρακάτω. Επιθυμούν πολλοί ξένοι να ζήσουν σαν σε όνειρο.. αιώνες πριν, όταν ο τόπος άκμαζε, όταν οι άνθρωποι τιμούνταν με ένα κλαδί ελιάς. Έλληνες και ξένοι επισκέπτες συμπεριλαμβάνουν στο πρόγραμμά τους, την επίσκεψη στο Μουσείο Σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων, το οποίο ιδρύθηκε από τον φίλαθλο, φιλότεχνο και φιλοτελιστή Γεώργιο Παπαστεφάνου -Προβατάκις, με 1η ημέρα λειτουργίας την 3η Σεπτεμβρίου 1961.Σ’αυτό το Μουσείο, βρίσκονται προς έκθεση, σπάνια αντικείμενα και ενθυμήματα της σύγχρονης ιστορίας των Ολυμπιακών Αγώνων. Σε πρόσφατη επίσκεψή μου, που ήταν μια σημαντική ευκαιρία για να συζητήσω με κατοίκους στα πλαίσια μιας εργασίας σχετικά με έναν τομέα εκπαίδευσής μου, διαπίστωσα με ειλικρινή λύπη πως η ατμόσφαιρα του μοναδικού αυτού τόπου μοιάζει γκρίζα, καθόσον το προαναφερόμενο Μουσείο παραμένει κλειστό περίπου 5 χρόνια, αφού θεωρείται επικίνδυνο εξαιτίας ζημιών από κάποιο σεισμό. Επίσης ένα ακόμη δύσκολο σημείο είναι πως το Χωριό βιώνει μια κατάσταση στενάχωρη, χωρίς την κίνηση της τουριστικής περιοχής, με τους καταστηματάρχες απογοητευμένους. Αυτοί είναι οι λόγοι που ο Ιταλός τουρίστας μας μίλησε για την θλίψη που ένιωσε. Αυτοί είναι οι λόγοι που καθιστούν πικρή την κατάσταση της Αρχαίας Ολυμπίας. Ως Έλληνες οφείλουμε να συλλογιστούμε περισσότερο από άλλες εποχές, ότι το μόνο που μας έμεινε είναι τα ιστορικά, θρησκευτικά και πολιτισμικά μας μνημεία, τα οποία πρέπει να μας δημιουργούν έμπνευση για πρόοδο και όχι ισοπεδωτικές συμπεριφορές.
 Σαν απλός άνθρωπος που αγαπάει τον τόπο του αλλά και προσπαθεί για το καλό του, εκφράζω δημοσίως τις απορίες μου ως εξής: Αν είχε υποστεί ζημιά οποιαδήποτε υπηρεσία κάθε αρχής θα παρέμενε άλυτο το πρόβλημα για 5 χρόνια; Ποιος είναι ο λόγος που από τον εμπορικό δρόμο της Αρχαίας Ολυμπίας περνάνε οι μεμονωμένοι τουρίστες και όχι οι ομάδες των τουριστών που επισκέπτονται τον αρχαιολογικό χώρο, ερχόμενες από τα κρουαζιερόπλοια τα οποία εισέρχονται στο Κατάκολο και θα έδιναν ζωή, θα χρωμάτιζαν την ατμόσφαιρα, θα βοηθούσαν τις επιχειρήσεις; Είναι πασίγνωστο πως σε όλες τις χώρες τους κόσμου ακόμη και σ’ αυτές που δημιούργησαν τεχνητά αξιοθέατα, οι τουριστικοί δρόμοι είναι αυτοί που κρατούν ζωντανή την ατμόσφαιρα. Kλείνοντας, εύχομαι οι αρμόδιοι να ευαισθητοποιηθούν καθόσον δεν υπάρχει χρονικό περιθώριο για καθυστέρηση στα σοβαρά θέματα που προανέφερα, δεν μένει καιρός για συμπεριφορές αναλγησίας …. Η ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ του 2016 δεν αντιμετωπίζεται με αγάπη και ενδιαφέρον. Ως λαός είμαστε κληρονόμοι μιας ανεκτίμητης σε αξία, παγκόσμιας κληρονομιάς που σημαντικότατος κίονάς του είναι ο αναφερόμενος τόπος. Ως τελευταίες φράσεις προς όλους, λιγότερο ή περισσότερο υπεύθυνους… Είναι προς τιμήν μας να αγνοούμε τις πολιτιστικές μας καταβολές; Αξίζει η ενέργεια από εμάς τους ίδιους, του ξεφτίσματος των ιστορικών μας ριζών;

Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2017

Ο ΟΜΙΛΟΣ ΑΝΔΡΑΒΙΔΑΣ ΦΙΛΙΠΠΩΝ "ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ" , στη 10η Zootechnia.

  Για τον συγκεκριμένο ΟΜΙΛΟ έχω αναφερθεί αρκετές φορές και θα αναφέρομαι συχνά, όπως κάνω για κάθε Φορέα που υπηρετεί τους σκοπούς του, με ήθος και αξιοπρέπεια. Ανέκαθεν πίστευα, αλλά τώρα περισσότερο, ότι ο κάθε λαός πρέπει να παντρεύει το παρελθόν με το παρόν, για να συνεχίσει στο μέλλον, χωρίς να αλλοιώνει τα στοιχεία, από τις ιστορικές του παραδόσεις. Είναι ηθικό χρέος όχι μόνο στους προγόνους μας, αλλά και στους απογόνους, στα νέα παιδιά, καθόσον είμαστε οι υπεύθυνοι για να τους χτίσουμε τα θεμέλια της ζωής τους.
Οι φωτογραφίες είναι από τη σημερινή παρουσίαση του ΟΜΙΛΟΥ στη Θεσσαλονίκη. Το κείμενο ακολουθεί παρακάτω.

 
 
 
 Οι Σπαρτακιστές με επικεφαλή τον Πρόεδρο κ. Κωνσταντίνο Κοτσάφτη (εικονιζόμενος), σχεδιάζουν, οργανώνουν, προχωρούν! Η προσφορά τους στην Ανδραβίδα, στην πεδινή Ηλεία, στην Ηλεία γενικότερα , είναι γνωστή πολλά χρόνια πριν από την επίσημη ίδρυσή τους.
Ταξιδεύουν κυριολεκτικά τον τόπο μας παντού..Την Ηλεία στην υπόλοιπη Ελλάδα και την Ελλάδα στο εξωτερικό!


Το κείμενο που ακολουθεί ανήκει στη διαδικτυακή σελίδα του ΟΜΙΛΟΥ.

Από την παρουσία του ΣΠΑΡΤΑΚΟΥ στη 10η Zootechnia...δυναμικά παρόντες ως ο μοναδικός, εν Ελλάδι , συλλογικός φορέας....Σήμερα το απόγευμα θα είμαστε οι επίσημοι προσκεκλημένοι των εγκαινίων της έκθεσης παρουσία του Δημάρχου Θεσσαλονίκης και της Προέδρου του Νομικού Προσώπου Πολιτισμού του δήμου Θεσσαλονίκης Κας Πατουλίδου η οποία θα ιππεύσει ένα από τα άλογά μας....παράλληλα διανέμουμε, στούς επισκέπτες της 'εκθεσης , ενημερωτικά φυλλάδια σχετικά με την μακραίωνη, περί της ιππικής , ιστορία της Ανδραβίδας, της πεδινής Ηλείας, του νομού Ηλείας γενικότερα...Από αύριο Παρασκευή θα διανέμουμε στους επισκέπτες και τοπικά, του τόπου μας, προϊόντα για να γνωρίσουν τη διατροφική κουλτούρα των Ηλείων.... Θα ακολουθήσει η προβολή του ΣΠΑΡΤΑΚΟΥ και της ιππικής μας ιστορίας από τα τοπικά ΜΜΕ, έντυπα και ηλεκτρονικά...

ΑΞΙΟΙ  ΣΠΑΡΤΑΚΙΣΤΕΣ!!ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!!! 

Ένας σπουδαίος άνθρωπος!Γιώργος Πολυράκης.

 Υπάρχουν κάποια πρόσωπα που έπαιξαν πάρα πολύ σημαντικό ρόλο στη ζωή μου και φυσικά πάντα παραμένουν στις ανεξίτηλες σελίδες της σκέψης μου, στα ανόθευτα συναισθήματα  της καρδιάς μου.
  Η διαδρομή αυτή αρχίζει  το 1988.Τότε, 19 χρονών περίπου βρέθηκα στο νησί της Λήμνου, με τοποθέτηση ως νεαρή υπαξιωματικός του Υγειονομικού Σώματος του Στρατού Ξηράς.Το "δίκαιο" σύστημα ...με τοποθέτησε εκεί, λίγους μήνες μετά το αιώνιο ταξίδι των γονιών μου.Αρχικά ένιωσα την πικρία της έλλειψης δικαιοσύνης, του διαβλητού συστήματος, στο μέγιστο βαθμό ...Όταν παρουσιάστηκα στο νησί, η ελπίδα άρχισε να εμφανίζεται σαν τα άνθη της  αμυγδαλιάς το χειμώνα. Οι ελπιδοφόροι άγγελοι ήταν ο κ. Πολυράκης και ένα υπέρ...αξιαγάπητο ζευγάρι για το οποίο θα αναφερθώ σε επόμενο αφιέρωμα. Ο κ. Πολυράκης ήταν ο πρώτος μου διοικητής, στρατιωτικός ιατρός. Από την πρώτη μέρα που τον γνώρισα, διαπίστωσα πως ξεχώριζε από το γενικό κλίμα του στρατού.Ο άνθρωπος αυτός είχε ευγενική μορφή, καλοσύνη, καλλιτεχνικά ενδιαφέροντα, μια δυσεύρετη κουλτούρα. Για τους "μικρούς", όπως λέγονται στο στρατιωτικό σύστημα οι χαμηλόβαθμοι, ήταν πατέρας, με μια  σπάνια και αληθινή αγάπη.
 Είχα τη βεβαιότητα ότι αυτός ο ξεχωριστός άνθρωπος, θα μεγαλουργούσε εκτός της επιστήμης του, σε κάποια άλλη πορεία, σίγουρα εκτός στρατεύματος. Μετά από κάποια χρόνια, κάνοντας την πολυαγαπημένη μου βόλτα στους εκδοτικούς οίκους, είδα ένα απ' τα βιβλία του. Ανοίγοντας και βλέποντας τη φωτογραφία του δεν μπορώ να περιγράψω τι ένιωσα...Θυμάμαι ότι η υπάλληλος σάστισε ...Επικοινωνήσαμε, αργότερα συναντηθήκαμε οικογενειακώς στη Θεσσαλονίκη και από τότε παρακολουθώ το έργο του.Νιώθω περήφανη, όχι μόνο γιατί σε μια από τις δυσκολότερες φάσεις της ζωής μου είχα δίπλα μου ως άγγελο προστάτη, αυτόν τον ξεχωριστό άνθρωπο, αλλά γιατί ο ίδιος κατάφερε και πραγματοποίησε ένα όνειρό του, ξεπερνώντας διάφορες συμπληγάδες που παρουσιάζονται όταν οι άνθρωποι ξεχωρίζουν και προχωράνε, κυρίως όταν προέρχονται από ένα στενό και δύσκολο σύστημα.

  Θεωρώ ηθικό χρέος, να του αφιερώσω αυτά τα λίγα λόγια, μέσω της προσωπικής μου σελίδας ως την ελάχιστη τιμή για όσα μου χάρισε πριν τόσα χρόνια.Για τη δύναμη που μου έδειξε ο δρόμος του, πως δηλαδή αν κάτι το θέλουμε πολύ, μπορούμε να το καταφέρουμε. Πως η φιλία είναι η πλευρά εκείνη του ευατού μας, που μας κάνει να γινόμαστε ανθρώπινοι!

 Μια από τις πιο αξιόλογες πηγές της ευτυχίας, βρίσκονται στην επιτυχία των φίλων μας!!

 Ο κ. Πολυράκης με το συνεχές έργο του, φροντίζει να κάνει χαρούμενους όλους εμάς που τον πιστεύουμε, όλους εμάς που μας συνδέει αυτή η μακρόχρονη φιλία!
 Περιμένουμε κι άλλες μεγάλες λογοτεχνικές στιγμές!!!!!!!!
 Το πιο πρόσφατο βιβλίο του!!!!

 Στον ξεχωριστό πρώην στρατιωτικό, επιστήμονα, λογοτέχνη, στο σπουδαίο φίλο, μα πάνω απ'  όλα ΆΝΘΡΩΠΟ, δεν έχω παρά να του εκφράσω τις καλύτερες ευχές μου, συνοδευόμενες από το ειλικρινές ευχολόγιο και του συζύγου μου, για υγεία, προσωπική και οικογενειακή ευτυχία, μακροημέρευση με την πένα ασταμάτητη!!!!

Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2017

Ας αρχίσουν οι χοροί!!!Ετήσιος χορός του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΝΕΟΧΩΡΙΤΩΝ ΜΥΡΤΟΥΝΤΙΩΝ ΗΛΕΙΑΣ.


 Η τρελή αποκριά όπως συνηθίζουμε να λέμε, καταφτάνει..Ουσιαστικά είναι το χρονικό διάστημα που ξεκινάει τρεις εβδομάδες πριν τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή, την Κυριακή του Τελώνου και Φαρισαίου σύμφωνα με τους κανόνες της Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας.Ανοίγει το Τριώδιο, όπως λέει ο λαός και εννοεί την αναφερόμενη Κυριακή, η οποία ονομάζεται έτσι από το ομώνυμο εκκλησιαστικό βιβλίο, που περιλαμβάνει τους ύμνους που ψάλλονται στις εκκλησίες κατά τη συγκεκριμένη περίοδο.Φέτος το Τριώδιο ανοίγει στις 5 Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους και επισήμως ξεκινά η αποκριάτικη περίοδος!!
Η Τσικνοπέμπτη είναι στις 16 Φεβρουαρίου του έτους που διανύουμε και επειδή για τους περισσότερους εργαζόμενους, για τις περισσότερες οικογένειες με παιδιά στο σχολείο, ο εορτασμός είναι λιγάκι δύσκολος....εννοώντας ένα παραδοσιακό γλέντι μέχρι πρωϊας!!Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΝΕΟΧΩΡΙΤΩΝ ΜΥΡΤΟΥΝΤΙΩΝ ΗΛΕΙΑΣ ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ "Ο ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ" φρόντισε και διοργανώνει τον ετήσιο χορό του, στις 17 Φεβρουαρίου 2017!!

Διά μέσου της παρούσης διαδικτυακής σελίδος, σας ενημερώνω ότι είστε όλοι καλεσμένοι, για μια αποκριάτικη βραδιά χορού, κεφιού, γέλιου και ψυχαγωγίας, ενάντια στις αντιξοότητες που θέλουν οι δύσκολοι καιροί, τηρώντας τα αποκριάτικα έθιμά μας!!
ΚΑΛΕΣ  ΑΠΟΚΡΙΕΣ  ΣΕ  ΟΛΟΥΣ , ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑ.

Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2017

Σκέψεις για επίκαιρα θέματα (κρίση, προσφυγικό, ρατσισμός).



 Το παρόν θέμα στη σελίδα είναι εμβόλιμο, σε σχέση με τα θέματα που έχουν ετοιμαστεί. 
Αποτελεί την κατάθεση των σκέψεών μου, οι οποίες σχηματίστηκαν κατόπιν παρατηρήσεων και μελέτης που κάνω εδώ και καιρό, σχετικά με γνωστές καταστάσεις της Χώρας μας. Ἐχω αποφασίσει να σχολιάζω όσο γίνεται λιγότερο σε αναρτήσεις που βλέπω στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης όπως λέγονται, γνωστών και φίλων, για γενικά θέματα.Προτιμώ να παρουσιάζω τις σκέψεις και τις απόψεις μου μέσω των δικών μου σελίδων.Εννοείται ότι είναι δεκτή η αρνητική και θετική κριτική, υπό μορφή πάντα σοβαρού επιπέδου.
Τα τελευταία χρόνια η κοινωνική, οικονομική, πολιτική κατάσταση της Χώρας είναι γνωστή σε όλους και οι επιπτώσεις έχουν αγγίξει τους περισσότερους από εμάς. Επίσης είναι γνωστό το θέμα της έλευσης, χιλιάδων προσφύγων και μεταναστών.
Επειδή μελετώ χρόνια τώρα, μια πλούσια συλλογή βιβλιογραφίας επί πολιτικών, οικονομικών, ιστορικών θεμάτων σε παγκόσμια κλίμακα, δεν πιστεύω σε τυχαία γεγονότα, σε χρέη και άλλα παρόμοια αιτιολογικά. Θα αναφέρω για παράδειγμα, τις επιδοτήσεις στον αγροτικό πληθυσμό από την ΕΟΚ...με τις οποίες αντί για καρυδιές η βιολογικές καλλιέργειες χτίζονταν εξοχικές πολυτελείς κατοικίες ή αγοράζονταν πανάκριβα αυτοκίνητα.Ο Φορέας που έδινε τα χρήματα γιατί δεν υλοποιούσε εγκαίρως έλεγχο;Τονίζω ότι δεν υποστηρίζω την ασυδοσία σε κανένα επίπεδο κι από κανέναν άνθρωπο.
Οι Τράπεζες γιατί έστελναν χωρίς ίχνος αίτησης...πιστωτικές κάρτες στο σπίτι;Αφήστε που για να τις καταργήσεις σε ταλαιπωρούσαν με τις ώρες στα γραφεία τους. Επίσης λειτουργούσαν επί χρόνια ιδιωτικές εταιρείες, που με κάποιους "συνεργάτες" Τραπεζών, φρόντιζαν για τη χορήγηση δανείων και πιστωτικών καρτών σε όλους!!σε άτομα άνεργα, σε μετανάστες δίχως άδεια παραμονής, ακόμη και σε άστεγους....
Έρχονται στο φως της δημοσιότητας στοιχεία όπως "υπάλληλοι ακόμη και σήμερα, με όλα τα δικαιώματα του μισθού και της ασφάλισης..χωρίς να παρουσιάζονται στον επαγγελματικό τους χώρο..δηλαδή χωρίς να εργάζονται". Οι πλαγιές των βουνών, που οι "κακοί" εμπρηστές έκαψαν..μεταμορφώθηκαν σε πολυτελέστατους οικισμούς..
Ελεγκτικός μηχανισμός;;;;;;
Όλο αυτό το καλοστημένο παιχνίδι κυρίως, το πλήρωσαν οι άνθρωποι που έμειναν άνεργοι...καθώς επίσης οι ασθενείς με σοβαρές παθήσεις που δεν μπορούν να καλύψουν τις θεραπείες τους..Τα προαναφερόμενα αποτελούν την περίληψη της πραγματικότητας..

 Μέσα σε όλη αυτή την κοινωνική αναταραχή, την ανασφάλεια και την αγωνία του μέλλοντος, βίαια μας πρόσθεσαν χιλιάδες ανθρώπους ως πρόσφυγες και μετανάστες. Ανθρώπους με διαφορετική κουλτούρα, ήθη, έθιμα, θρησκεία, θύματα των πολέμων...και όποιων αύξησαν τα εισοδήματά τους..για να τους οδηγήσουν στην Ελλάδα..για να γεμίσει το Αιγαίο μας θύματα..για να λυπούμεθα και να αγανακτούμε.Με κατάλληλο τρόπο ΑΥΤΟΙ που σχεδιάζουν τις τύχες των λαών, δημιούργησαν ακραίες κοινωνικές ομάδες, που αποτελούνται από άτομα άψογα στη θεωρία...δυστυχώς αυτή είναι η πραγματικότητα. Κάποιοι εκφράζονται με μίσος γι' αυτούς τους ανθρώπους..κάποιοι εκφράζονται με μίσος για τους Έλληνες. 
Παρατηρώ στο διαδίκτυο, ακόμη και ομάδες του τύπου "ΝΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ" ή "ΝΑΙ  ΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ" .
Με λυπούν αφάνταστα όλα αυτά τα φανατικά κινήματα.Ο φανατισμός οδηγεί στη βία και η βία ξανά στη βία. 

Οι άνθρωποι των περιοχών που μια μέρα άνοιξαν την πόρτα τους και είδαν ανθρώπους ταλαιπωρημένους αλλά και αγριεμένους (απόλυτα δικαιολογημένα απ' όλα όσα τους βάραιναν)...εξέφρασαν συναισθήματα φόβου και ανασφάλειας χωρίς κανένας να μπορεί να τους κατηγορήσει γι' αυτό. Οι γονείς που κινητοποιήθηκαν εναντίον του νόμου, σχετικά με την φοίτηση των παιδιών των προσφύγων στα σχολεία...μετά από όσα μετέδιδαν τα ΜΜΕ περί μεταδοτικών ασθενειών, κι αυτοί δεν είχαν άδικο..
Άδικο είχαν όλοι οι υπεύθυνοι που δεν ενημέρωσαν αρχικά τον λαό και εκ των υστέρων τα μικρότερα μέρη, συλλόγους, γονείς και όποιον άλλο έπρεπε. 
Όπως είναι γνωστό η αμάθεια και ημιμάθεια (η έλλειψη ενημέρωσης, η φήμη για τις ασθένειες)  δημιουργούν μόνο προβλήματα.


Οι Έλληνες γενικά δεν είμαστε ρατσιστές, δεν είμαστε λαός που θα δει ανθρώπους να υποφέρουν και δεν θα τους φροντίσει, αφού τον ξεριζωμό τον έχουν ζήσει.Υπάρχουν μαρτυρίες προσφύγων που μιλάνε βουρκωμένοι για την αγκαλιά που τους ανοίξαμε.Δεν έχετε το δικαίωμα να μας χαρακτηρίζετε όλους ρατσιστές, εξαιτίας κάποιων εξαιρέσεων.Ο ρατσισμός είναι τερατούργημα αυτών που δημιουργούν τους πολέμους. Λυπάμαι και θλίβομαι για όλους αυτούς, που βλέπω να έχουν πέσει στην παγίδα κάποιων που εκμεταλλεύονται τις φωτογραφίες των βασανισμένων ανθρώπων...με το πρόσχημα οργανώσεων κατά του ρατσισμού και άλλων παρόμοιων θεωριών. Παρατηρώντας θα διαπιστώσουμε όλοι, ότι κάποιο χρονικό διάστημα δημιουργούνται  επεισόδια από μια ομάδα....μετά από κάποιο διάστημα, μόνο από άλλη ομάδα.....Έτσι για να καταλάβουμε τι γίνεται και να μην παρασυρόμαστε στην ...πλεκτάνη.
Ομάδα ανθρώπων με ακραίες ιδέες κατά των Προσφύγων....αυτοί είναι ρατσιστές.
Ομάδα ανθρώπων με ακραίες ιδέες κατά των Ελλήνων....κι αυτοί είναι ρατσιστές.
Απορώ κι εξίσταμαι!!ομάδα εναντίον των δολοφόνων της MARFIN BANK γιατί δεν δημιουργείται;
Ομάδα κατά του ανθρώπου που κατέστρεψε τη Μυρτώ στην Πάρο υπάρχει; 
Kαι κάτι ακόμη για τις παρόμοιες παγίδες...οι αγανακτισμένοι που πήγαν; επειδή όλοι έτρεχαν και τότε...
Καθόσον το διαδίκτυο έχει μεγάλη δύναμη στη διάδοση των πληροφοριών και στη δημιουργία διαφόρων...ρευμάτων, όλοι όσοι με τον τρόπο τους, διαχωρίζουν την κοινωνία ..έχουν τεράστια ευθύνη για τυχόν κοινωνικές αναταραχές. Αν διαβάσουμε όλοι μας περί εμφυλίων, θα διαπιστώσουμε ότι είναι η χειρότερη μάστιγα.Εκεί οδηγεί η εσωτερική φαγωμάρα του λαού..Θα ήταν προτιμότερο τον ανθρωπισμό μας  να τον κάνουμε πράξη. Λέει μια γιαγιά με μεγάλη κοινωνική προσφορά προς όλους, "αντί να ενοικιάζετε τα πολλά διαμερίσματά σας, αντί να κρατάτε το εξοχικό σας για μια φορά το χρόνο, να τα προσφέρετε σε πρόσφυγες ώστε να ζήσουν καλύτερα. Μειώστε τις δαπάνες για παροχές εξωσχολικών δραστηριοτήτων στα παιδιά σας, ώστε να βοηθήσετε τ' άλλα παιδάκια.Αν αφήσετε τις θεωρίες και σκεφτείτε τρόπους για να κάνετε τα λόγια σας πράξη,θα βρείτε πολλούς".
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Η γράφουσα αποδεικνύει με τις πράξεις της, πως όλοι οι άνθρωποι γι' αυτήν είναι ίδιοι,χρόνια τώρα !!Καθημερινά κινούμενη στο κέντρο της Αθήνας έχει άπειρα παραδείγματα ανθρωπισμού από Έλληνες προς ανθρώπους άλλων φυλών.
Ακόμη και σε μικρά μέρη που υπήρχαν αντιδράσεις για το θέμα του σχολείου, μόλις οι υπεύθυνοι μίλησαν στους γονείς, την επόμενη μέρα τα παιδιά των προσφύγων, στο σχολείο τα περίμεναν και δώρα!!Κρατείστε οι δήθεν "ανθρωπιστές" τους χαρακτηρισμούς για εσάς.
Υπομονή και καλή διάθεση απ' όλους και η κοινωνία θα γίνει καλύτερη.


25η Μαρτίου 2024.Όμιλος Φιλίππων Ανδραβίδας "Ο Σπάρτακος".

  Όπως γνωρίζουν οι φίλοι μου, αυτός εδώ ο ιστότοπος αποτελεί για πολλά θέματα, αρχείο. Έτσι συμβαίνει και με τις δραστηριότητες του Ομίλου ...