Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2016

ΔΥΟ ΑΙΩΝΕΣ ΧΩΡΙΣ ΤΑ ΜΑΡΜΑΡΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ.


1816 - 2016 (11 Ιουλίου)
Πέρασαν 200 χρόνια, από τότε που το βρετανικό κοινοβούλιο ψήφισε με νόμο την αγορά των γλυπτών..μέρος του ανεκτίμητου θησαυρού μας...που αφαίρεσε ο Έλγιν από την Ακρόπολη...Θυμάμαι που το 1994 επισκέφτηκα για πρώτη φορά την Αγγλία και μέσα στο Μουσείο..όταν κάποιος ξεναγός Άγγλος, αναφέρθηκε επαινετικά για τον Έλγιν, ένα οργισμένος Έλληνας καθηγητής πανεπιστημίου...φώναξε "ένας κλέφτης ήταν"...


Με τον όρο Μάρμαρα του Παρθενώνα εννοούμε τα τμήματα του γλυπτού διακόσμου του Παρθενώνα που αφαιρέθηκαν από το λόρδο Elgin μαζί με ένα κιονόκρανο και άλλα αρχιτεκτονικά μέλη από τον ναό και τα οποία αφού μεταφέρθηκαν στην Αγγλία, αγοράστηκαν από το αγγλικό δημόσιο το 1816 και παραδόθηκαν στο Βρετανικό Μουσείο. Εκτός από αυτά όμως, το συνεργείο του Elgin μετέφερε από την Ακρόπολη και τους γύρω χώρους πολλές αρχαιότητες και απέσπασε αρχιτεκτονικά και γλυπτά τμήματα από τα Προπύλαια, τον ναό της Αθηνάς Νίκης και κυρίως το Ερέχθειο, από όπου απεκόμισε μαι Καρυάτιδα, γείσα και μια κολόνα. Λιγοστά "ξενιτεμένα" τμήματα του Παρθενώνα βρίσκονται όμως σε άλλα ευρωπαϊκά μουσεία. ( ΑΝΘΕΜΙΟΝ περιοδικό ΕΦΑ. Ελένη Κόρκα Δρ Αρχαιολόγος).

Ο λόρδος Elgin το 1799 διορίστηκε ως πρεσβευτής της Αγγλίας στην Οθωμανική Πύλη.Η ευνοϊκότατη διάθεση του Σουλτάνου προς τον Άγγλο Πρέσβη, παρακίνησε τον Elgin να επιδιώξει να από τον Sejed Abdullah Καϊμακάν Πασά, αντικαταστάτη του Μεγάλου Βεζίρη, ο οποίος έλειπε στην Αίγυπτο, κάποιες παραχωρήσεις για την ομάδα του στην Ακρόπολη. Το 1801 δόθηκε τελικά από τον Καϊμακάν Πασά, με τον οποίον ο Elgin είχε ιδιαίτερη φιλική σχέση, άτυπη χαριστική επιστολή, λανθασμένα επονομαζόμενη "φιρμάνι", με την οποία ζητούνταν η ευνοϊκή αντιμετώπιση του συνεργείου του Elgin από τους προεστούς της Αθήνας, προκειμένου να γίνει αποτύπωση, σχέδια  και λήψη εκμαγείων από τα μνημεία της Ακρόπολης,καθώς και ανασκαφή και πιθανή απομάκρυνση από τα ερείπια γύρω από τον Παρθενώνα κάποιων τμημάτων ενεπίγραφων ή με γλυπτή διακόσμηση, με σαφή διευκρίνιση όμως ότι δε θα επερχόταν καμία βλάβη ή φθορά στο κτίριο.


Η επιστολή αυτή, σύμφωνα με στοιχεία που εντόπισε η κ. Κόρκα, στο πρωτόκολλο της τότε βρετανικής Πρεσβείας στην Κωνσταντινούπολη, πρέπει να παραχωρήθηκε στον Elgin χωρίς κανονικές διοικητικές διαδικασίες, καθώς προκύπτει ότι ζητήθηκε ανορθόδοξα από τον ίδιο τον Elgin,  δηλαδή χωρίς σχετικό εξερχόμενο αίτημα.Σήμερα διασώζεται η μετάφραση της επιστολής του Καϊμακάμη στα ιταλικά, τη lingua franca της εποχής.Επί του κειμένου αυτού δομήθηκε όλη η βρετανική επιχειρηματολογία και "στηρίχτηκε" η νομιμοποίηση των αποκτημάτων του Elgin. Προσέφερε πλούσια δώρα και χρήματα στους Τούρκους της Αθήνας, προκειμένου να κάνουν υπέρβαση καθήκοντος ...

Από το 1801 έως το 1804 τα συνεργεία του Έλγιν δρούσαν στην Ακρόπολη, προκαλώντας σημαντικές ζημιές στα γλυπτά και το ίδιο το μνημείο, αποσπώντας και διαμελίζοντας ένα σημαντικό μέρος (περίπου το ήμισυ) από τον σωζόμενο γλυπτό διάκοσμο του Παρθενώνα, μαζί με ορισμένα αρχιτεκτονικά μέλη, όπως ένα κιονόκρανο και ένα σπόνδυλο από κίονα.
Τα Γλυπτά αυτά αποθηκεύτηκαν στο Βρετανικό Μουσείο του Λονδίνου. Το 1936 τοποθετήθηκαν στην έκθεση Duveen, που δημιουργήθηκε γι' αυτόν τον σκοπό. 


Ο άνθρωπος  που πόνεσε και προσπάθησε περισσότερο από τον καθένα, για την επιστροφή των μαρμάρων, ήταν η Μελίνα Μερκούτη, η οποία από το 1983 ως υπουργός Πολιτισμού ξεκίνησε έναν τεράστιο αγώνα. Η γράφουσα που είχε την τύχη να γνωρίζει την σπάνια προσωπικότητα, πιστεύει πως αν ζούσε ...τα μάρμαρα θα τα βλέπαμε εδώ..στη γενέτειρά τους.



  
Ο Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών και Πρόεδρος της ΕΦΑ, γράφει σχετικά με το θέμα .."Είναι μόλις διακόσια χρόνια από την απαγωγή των μαρμάρων. Πρόκειται άραγε περί επετείου; Τι είναι τα διακόσια χρόνια από την απαγωγή μπρος στα δυόμιση χιλιάδες από τη γενεσή τους έως σήμερα, Εορτάσωμεν, λοιπόν; Λες κι ο χρόνος δεν μέτρησε ποτέ -περασμένα ξεχασμένα-ο ποιητής, πάλι ξανά: cursed be the hour/ καταραμέν'η ώρα ..και πάλι.


 Τα 200 χρόνια από την απαγωγή των μαρμάρων ασφαλώς δεν είναι επέτειος, πολλώ μάλλον εορτή, αλλά ούτε και θρήνος. Είναι απλή στιγμή καταγραφής των πρόσθετων, νέων δεδομένων για το πως και το πού, προσθήκες στο αφήγημα που ξαναγράφεται - με το μάτι πάντα στο μέλλον.

Με την ευχή και την ελπίδα πάντα, κάθε Έλληνας πρέπει να αγωνίζεται από την πλευρά του , όπως μπορεί για αυτό το τόσο σοβαρό θέμα....θέμα εθνικό, ιστορικό, πολιτισμικό.. Αναμφισβήτητα οι καθημερινές δυσκολίες είναι πολλές...όμως είναι ένας τρόπος για να ξεχάσουμε τα άλλα..σαν το θέμα που αναφέρθηκα.
ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ και μαθαίνουμε τα παιδιά μας ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΑΞΙΟΥΝ τα τεράστια σοβαρά προβλήματα της Χώρας μας...ανήκουν σε όλους μας.






Calèches Québec (English)

Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2016

Όταν οι νέοι άνθρωποι ασχολούνται με την παράδοση.


H Κοκκάλα της Λακωνικής Μάνης, είναι ένα χωριό, που στέκει αγέρωχο , κτισμένο αμφιθεατρικά πάνω από έναν όρμο με λευκά βότσαλα...ο ορίζοντας λούζει αυτή την απαράμιλλη φυσική ομορφιά με τα καταγάλανα νερά της θάλασσας.Από αυτό το χωριό, έλκει την καταγωγή της η Μαρία Μελά. Πρόκειται για μια νέα κοπέλα, η οποία σπούδασε σε Ιδιωτική Σχολή αισθητικός και καλλιέργησε τις γνώσεις της παρακολουθώντας σεμινάρια ρεφλεξολογίας και βοτανοθεραπείας, έτσι ώστε να μπορεί να παρασκευάζει καλλυντικά από αγνά υλικά, όπως την θαυματουργή κηραλοιφή της. Καθόσον ήταν πάντα ανήσυχο πνεύμα και η παράδοση αποτελούσε ένα από τα "πιστεύω" της...θέλησε να ανοίξει το τετράδιο με τις συνταγές της γιαγιάς της,που κρατούσε καλά φυλαγμένο σαν φυλαχτό και να ασχοληθεί με την παρασκευή γλυκών του κουταλιού, λικέρ , μαρμελάδων ..και άλλων μανιάτικων προϊόντων.Έτσι ξεκίνησε και προχωράει μια πολύ αξιόλογη δουλειά, η οποία χαρακτηρίζεται από το μεράκι της και το εξαιρετικό ταλέντο της. Χρώματα, αρώματα και γεύσεις...που τα ενώνει το χαμόγελο της Μαρίας.


Ο λόγος που εμπνεύστηκα αυτό το αφιέρωμα στα παραδοσιακά μανιάτικα προϊόντα και τη Μαρία Μελά, είναι γιατί πρόκειται για μια γνήσια ελληνίδα, μια κοπέλα που ξέρει να τιμά την Πατρίδα και τις ρίζες της.Ο τρόπος που εκφράζεται θυμίζει τη δυναμική μανιάτισσα που όχι μόνο δεν υπέκυψε σε ζυγούς..αλλά όταν χρειάστηκε πήρε το δρεπάνι εναντίον του εχθρού.
Ένας Μανιάτης νομικός, δημοσιογράφος και διακεκριμένος λογοτέχνης, ο Γιώργος Φτέρης (1891 -1967) γράφει..."ξεπερνώντας το δεδομένο της φτώχειας, που θα τσάκιζε και θα ταπείνωνε κάθε άλλη γυναίκα, η Μανιάτισσα με το να μάθει από τη μάνα της, κι από τις γριές της γενιάς της, να χρησιμοποιεί στις ριζικές αξιολογήσεις της, άλλα κριτήρια, σε τίποτε δεν εμποδίζονταν να νιώθει περηφάνια για τη θέση της, έστω κι αν φόραγε ένα πάμφθηνο φουστάνι, κι αν έτρωγε ένα κομμάτι ξερό ψωμί".



Οι φωτογραφίες είναι από την επίσημη ηλεκτρονική σελίδα της Μαρίας.

Όλα τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι εξαιρετικά διαλεγμένα και κυρίως..προέρχονται από τη Μάνη..ή από την Πελοπόννησο
Οι μέθοδοι για την παρασκευή καλλυντικών αλλά και προϊόντων προς φαγητό..είναι απόλυτα ανόθευτες.


Οι συσκευασίες είναι περίτεχνες έτσι ώστε να αποτελούν κι ένα υπέροχο δώρο.
Κορδελίτσες, βαζάκια..ακόμη και οι ετικέτες τόσο μα τόσο καλοφτιαγμένα!!
Η εικόνα αυτή με τον καφέ και τα γλυκά του κουταλιού, με ταξιδεύει ...στα παιδικά χρόνια, όταν η μάνα μου...γέμιζε μεγάλα βάζα ..κι εγώ πήγαινα σιγά σιγά και τα άδειαζα!Έτσι μια φορά που ήρθαν ξαφνικά επισκέψεις και πήγε με χαρά να τους προσφέρει το νεραντσάκι και το βύσσινο...μόλις είδε τα βάζα με δυο κουταλιές...και ίχνη σιροπιού γύρω -γύρω..τρελάθηκε..να γελάει, μαζί γέλασαν και οι επισκέπτες που παρά λίγο να μην δοκιμάσουν , το γλυκάκι που τόσο ήθελαν.




Στο τέλος αναγράφονται τα στοιχεία της σελίδας με τις δημιουργίες της Μαρίας, στην οποία εύχομαι ολόψυχα, να δημιουργεί με επίκεντρο τα ήθη και έθιμά μας, καθώς επίσης να μεταλαμπαδεύσει στα παιδιά της....αυτή την τεράστια αξία του χθες, του σήμερα και του αύριο!


https://www.facebook.com/melitsas/?fref=ts&__mref=message_bubble


Μια βόλτα στην Ανδραβίδα του σήμερα 10- 7- 2016

Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2016

Στίχοι από τραγούδια του Άκη Πάνου.


Ο Άκης  Πάνου που γεννήθηκε το 1933 και πέθανε το 2000, αποτελεί αναμφισβήτητα έναν από τους πιο γνωστούς  στιχουργούς και μουσικοσυνθέτες. 
Αργότερα θα αναφερθώ στον Άκη Πάνου και το μουσικό του έργο, με ένα αφιέρωμα. Για την ώρα παρουσιάζω κάποιους από τους στίχους του...Ένα ταξίδι..μελοποιημένης ποίησης! 
 ...Βρήκα πουλί πληγωμένο βαριά, δίχως θάρρος κι ελπίδα
με σπασμένα φτερά μες την καταιγίδα....

....πόσα ξέρω από τέτοια, δε φαντάζεσαι,
τζάμπα μου χαλάς το κέφι και κουράζεσαι...


.......όταν σφυρίζει το καράβι
στα χείλη πνίγετ' η μιλιά
κι είναι πικρά,
είναι φαρμάκι.
τα τελευταία τα φιλιά...

......Γιατί δεν ήρθες τότε την ώρα που πονούσα
που μ' έπνιγε το δάκρυ και σε αναζητούσα...

....ένα ρολόι μου 'χες χαρίσει \
που το κοιτούσα όταν αργούσες,
που το κοιτούσα όταν αργούσες
και το ρωτούσα αν μ' αγαπούσες..

......αφού το κρίμα κρίνεται κι εξαίρεση δε γίνεται,
το πίνεις και δεν πίνεται αφού το κρίμα κρίνεται...



.......τα  όνειρα που χτίζονται μονάχα με τη σκέψη
κανείς μην τα πιστέψει
τα σβήνει η ζωή....

....ποντάρει άλογο κουτσό και φέρνει πεντακόσα,
εγώ ποντάρω σ' αετό και χάνω κάπου τόσα..

-Μολόγα τα, μολόγα τα.
-Τα φράγκα μοιρολόγα τα.
-Τι γίνανε; Moλόγα τα.
-Χορτάρι για τ' αλόγατα...


Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2016

Άγιος Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης.


Χρόνια πολλά στην Αθήνα.
 Έχει την τιμητική του ο Ιερός Ναός του Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτη, που βρίσκεται στην οδό Σκουφά, στο Κολωνάκι, ένα από τα ξεχωριστά πνευματικά κέντρα.
Ο Άγιος Διονύσιος, σύμφωνα πάντα με τις θρησκευτικές -ιστορικές πηγές, γεννήθηκε στην πόλη της Αθήνας το ένατο έτος μετά την γέννηση του Χριστού και όταν βασιλιάς ήταν ο Αύγουστος (27 π.Χ -14 μ.Χ). Ο Άγιος Διονύσιος διακρινόταν για την αγάπη του προς τη γνώση και τη φιλοσοφία. Η αγάπη αυτή τον οδήγησε στην Αίγυπτο και την Μακεδονία.Καταγόταν από αρχοντική και πλούσια οικογένεια και σπούδασε όλες τις επιστήμες της εποχής του. Γι' αυτό είχε τη φήμη του σοφού άνδρα ανάμεσα στους Αθηναίους. Τον εξέλεξαν ως ένα από τα εννέα μέλη του Αρείου Πάγου που ήταν το Ανώτατο Δικαστήριο, στο οποίο το 51 μ. Χ, κατόπιν προσκλήσεως των Αθηναίων, δίδαξε ο Απόστολος Παύλος "Τον Άγνωστο Θεό".

Μετά την ομιλία του Αποστόλου Παύλου, δύο άνθρωποι ήταν οι πρώτοι πίστεψαν στον μέχρι τότε Άγνωστο Θεό.Ο Άγιος Διονύσιος και μια γυναίκα που ονομαζόταν Δάμαρις. Στην περιοχή του Παγκρατίου υπάρχει οδός Δαμάρεως.Όταν ο Διονύσιος είχε βρεθεί ως φοιτητής στην Αίγυπτο με τον φιλόσοφο Απολλοφάνη, είχε παρακολουθήσει μια έκλειψη ηλίου,ανεξήγητο φαινόμενο...Είχε σκεφτεί πως κάποιος άγνωστος Θεός πάσχει και σκοτείνιασε η γη. Όταν λοιπόν, άκουγε την ομιλία του Αποστόλου Παύλου, θυμήθηκε αυτό το περιστατικό και το συνδύασε με την ύπαρξη του Ιησού. Αυτό το γεγονός τον οδήγησε στην αληθινή πίστη.Ο Διονύσιος ζήτησε να βαφτιστεί Ορθόδοξος Χριστιανός και χειροτονήθηκε ιερέας.

 Έγινε ο δεύτερος επίσκοπος της Αθηναϊκής Εκκλησίας. Λέγεται πως παρέστη την Κοίμηση της Θεοτόκου, η οποία έγινε πάνω σε νεφέλες. Ήταν Χριστιανός φιλόσοφος και είχε δυο μαθητές τον Ρούστικο και τον Ελευθέριο. Ο Αυτοκράτορας Δομετιανός, που είχε πληροφορηθεί την χριστιανική του δράση στην Βρετανία και στην Ισπανία, τον ειδοποίησε πως θα πεθάνει, αν δεν απαρνηθεί τον Χριστό.Ο Διονύσιος επέλεξε να πεθάνει και το 96 μ.Χ αποκεφαλίσθηκε με τους δυο μαθητές του. Λέγεται πως ως εκ θαύματος έδωσε το κεφάλι του σε μια γυναίκα με το όνομα Κατούλα , η οποία ενταφίασε τα τρία πτώματα. Ο Άγιος Διονύσιος είναι ο προστάτης των Δικαστικών και του Δικαστικού Σώματος. Η μνήμη του τιμάται στις 3 Οκτωβρίου.Κατόπιν εγκυκλίου του 1999 μ.Χ τιμάται και στις 12 Οκτωβρίου, όπου είναι η Σύναξη των εν Αθήναις  Αγίων.
Η αγία κάρα του, βρίσκεται στην Ιερά Μονή Δοχειαρίου του Αγίου Όρους, όπου και φυλάσσεται. Εκεί είχε δωρίσει την Αγία Κάρα ο Αυτοκράτορας του Βυζαντίου Αλέξιος ο Κομνηνός.



Ο Ιερός Ναός της Σκουφά στο Κολωνάκι, ξεκίνησε να χτίζεται το 1923 και ολοκληρώθηκε το 1931.
Πρόκειται για ένα αρχιτεκτονικό αριστούργημα, με σχήμα σταυροειδές και μεγάλο τρούλο. Εξωτερικά είναι διακοσμημένος με  αρχαιοπρεπή στοιχεία. Το σχέδιο του Ναού το είχε ετοιμάσει ο διάσημος βυζαντινολόγος , αρχιτέκτονας Αναστάσιος Ορλάνδος, όπου είχε και την επιστασία της κατασκευής, η οποία ολοκληρώθηκε με την βοήθεια του αρχιτέκτονα  Γεωργίου Νομικού. 
Η τελετή των εγκαινίων του Ναού έγινε στις 24 Μαΐου του 1931.
Παραπάνω στοιχεία για την ομιλία του Αποστόλου Παύλου καθώς και για τον διάκοσμο του Ναού του Αγίου Διονυσίου, θα αναφερθούν σε μελλοντικά αφιερώματα.
Χρόνια πολλά  και να χαρίζει φώτιση σε όλους και ιδιαιτέρως στο Δικαστικό Σώμα, του οποίου είναι ο προστάτης.

Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2016

ΒΡΑΥΡΩΝΙΑ 2016, ΒΡΑΒΕΙΑ 6ου ΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ..

  Aπόψε σε μια πραγματικά άριστα οργανωμένη  τελετή,  πραγματοποιήθηκε  η απονομή των διακρίσεων του 6ου Ποιητικού Διαγωνισμού, με την ευκαιρία των ΒΡΑΥΡΩΝΙΩΝ 2016. Όσα συγχαρητήρια  και να εκφράσω θα είναι λίγα , μπροστά σ' αυτή τη μαγευτική βραδιά, που έλαβε χώρα στον ξενοδοχείο MARE NOSTRUM. Όλοι οι ομιλητές απέσπασαν την προσοχή μας, με τα λιτά αλλά μεστά λόγια που εξέφρασαν.
Από 186 έργα που συμμετείχαν στο διαγωνισμό, δόθηκαν 4 βραβεία και 36 έπαινοι, μεταξύ των οποίων και στο ποίημά μου  "ΟΡΦΕΑΣ  ΚΑΙ  ΕΥΡΥΔΙΚΗ", εμπνευσμένο από την ελληνική μυθολογία.
                                               Η μελωδία της λύρας του
                                               ηχούσε στα πέρατα της γης.
                                               Μαγεμένοι οι άνθρωποι,
                                               ήμερα τα άγρια ζώα.
                                              Τα δέντρα χόρευαν.
                                              Αλκυονίδα ψυχή του χειμώνα,
                                              ήρθε η γλυκιά κοπέλα του.
                                              Μετά τον λαμπρό γάμο,
                                              του πεπρωμένου τον δρόμο
                                             πήρε, εκεί όπου διασταυρώθηκε
                                             με το φαρμακερό φίδι.
                                             Ο Καλός της με την λύρα του,
                                             ζητώντας την,
                                             άνοιξε πανιά για του Άδη
                                             τον ωκεανό.
                                            Ο πόθος και η λήθη..
                                             ξέχασε την συμβουλή..
                                            Γύρισε μόνος του στο δάσος
                                            με συντροφιά τον πόνο.
                                           Οι Μαινάδες με τα δόρατα
                                           τους έδεσαν για πάντα.
                                           Η αγάπη νικήτρια στου
                                           Κάτω Κόσμου το παλάτι.
       
 Το πρώτο μέρος της εκδήλωσης ήταν οι απονομές. Το δεύτερο μέρος πλαισίωναν η ορχήστρα Ambassadors και η Χορωδία "Βραυρωνία Αρτέμιδα" Φιλανθρωπικό. Στο δεύτερο μέρος...η συγκίνηση και η ψυχαγωγία μαζί!!Φωνές που έφταναν στον ουρανό, πενιές επίσης...το ξεκίνημα με τους "χαρταετούς" σε σόλο μπουζούκια, τα οποία έκαναν μια κατάμεστη αίθουσα από λογοτέχνες και φίλους της λογοτεχνίας να δακρύσουμε, να βλέπουμε τα όνειρά μας, ως πολύχρωμους χαρταετούς που πέταγαν όλο και πιο ψηλά..Πόλη μαγική, Στο Λαύριο γίνεται χορός, Όμορφη πόλη, Κοιμήσου Αγγελούδι μου, Δόξα των Θεώ, Πέρα από τη θάλασσα, Μυρτιά, Χίλια μύρια κύματα, Χρυσοπράσινο φύλλο, Η μάνα του Αλέξανδρου, Μαλαματένια λόγια, Δρόμοι παλιοί......από φωνές αγγελικές, νέων παιδιών, που προκαλούσαν να τους συνοδεύσουμε...και το πέτυχαν, με αποκορύφωμα στο κλείσιμο, που όλοι μαζί στείλαμε την προσευχή μας για την Ελλάδα ...Τη δικαιοσύνης ήλιε νοητέ...
Αυτή την λογοτεχνική και μελωδική εκδήλωση, έκλεισε η Χορωδία, η οποία μας κατέπληξε!!Ο Χοράρχης σε μια υποδειγματική παρουσία , καθώς υποδειγματικός ήταν ο συντονισμός!!Άριστα!!
 Ακολουθούν φωτογραφίες από την παραδεισένια τοποθεσία που βρίσκεται το ξενοδοχείο, το οποίο φιλοξένησε την τελετή.


 Με τέτοια θέα και υπό την γλυκιά αναμονή της έναρξης της εκδήλωσης, θα ήταν παράταιρο να μην απολαύσουμε το μπαλκόνι, πίνοντας και δοκιμάζοντας το παγωτό..
 Αυτό που μας εντυπωσίασε ως παρευρισκόμενους, ήταν πως πέρα από την οργάνωση, τις ομιλίες. το ζεστό και φιλόξενο κλίμα.....τόσοι συντελεστές, καταξιωμένοι λογοτέχνες, πρόεδροι διαφόρων φορέων, σύμβουλοι και πολιτικοί της περιοχής, όλους  τους διέκρινε το αληθινό χαμόγελο, το απλό και ανθρώπινο ύφος, το έξυπνο χιούμορ.
Φύγαμε με τις καλύτερες εντυπώσεις !!Το πολιτιστικό έργο της Βραυρώνας είναι πλούσιο.Η δουλειά που γίνεται, καταπληκτική. Η Πρόεδρος , η  Γραμματέας  καθώς και άλλα πρόσωπα της "ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ  ΣΥΛΛΟΓΩΝ  ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ -ΣΠΑΤΩΝ",  η κριτική επιτροπή, η Ορχήστρα και η Χορωδία που προανέφερα...έχουν μετατρέψει το εγώ σε εμείς!!Εκεί πιστεύω πως οφείλεται, όλη η πρόοδός τους!!Τις καλύτερες ευχές μου για καλή συνέχεια στο έργο τους. Συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες ανεξάρτητα αν έλαβαν ή όχι διάκριση. Και του χρόνου με υγεία και την τέχνη να μας ταξιδεύει ως τριήρη!!...Η κρίση είναι πνευματική και όλα τα άλλα επακόλουθά της....η κοινωνία μας δεν προοδεύει με την γνώμη του καθενός...αλλά με τη γνώση...Οι άνθρωποι του πνεύματος, οι άνθρωποι της τέχνης , οφείλουμε στους  δύσκολους καιρούς, να δίνουμε το φως της αισιοδοξίας....αυτά κι άλλα πολλά ακούστηκαν απόψε!!









25η Μαρτίου 2024.Όμιλος Φιλίππων Ανδραβίδας "Ο Σπάρτακος".

  Όπως γνωρίζουν οι φίλοι μου, αυτός εδώ ο ιστότοπος αποτελεί για πολλά θέματα, αρχείο. Έτσι συμβαίνει και με τις δραστηριότητες του Ομίλου ...