Κυριακή 14 Ιανουαρίου 2018

Ελίζαμπεθ Μπάρετ Μπράουνινγκ - ένα ξεχωριστό ποίημα για την αγάπη.


 Από τα ομορφότερα λόγια αγάπης!

Πώς σ' αγαπώ; Άσε με να μετρήσω τρόπους.

Σε αγαπώ στο βάθος και στο πλάτος και στο ύψος
Που η ψυχή μου μπορεί να κατακτήσει, όταν νιώθει αμήχανη
Για τους σκοπούς της ύπαρξης και της γοητείας της ιδεατής.
Σε αγαπώ στο επίπεδο της καθημερινής
Της πλέον ήρεμης ανάγκης, στο φως του ήλιου και του κεριού.
Σε αγαπώ ελεύθερα, όπως όταν οι άνθρωποι αγωνίζονται για τη νίκη του καλού
Σε αγαπώ αγνά, όπως όταν γυρίζουν από προσευχή.
Σε αγαπώ με ένα πάθος που έβαλα σε χρήση
Μες στις παλιές μου λύπες και με μια πίστη
από την ηλικία μου την παιδική.
Σε αγαπώ με μιαν αγάπη που φαινόταν πως θα χάσω
Με τους χαμένους μου άγιους - Σε αγαπώ με την αναπνοή,
Με τα χαμόγελα και τα δάκρυα όλης της ζωής μου! Κι αν ο Θεός θελήσει,
Μετά τον θάνατο θα σ' αγαπώ ακόμα πιο πολύ.
Πριν καιρό διάβασα το ποίημα που μου άρεσε πολύ!

Είναι της Βρετανίδας ποιήτρια Ελίζαμπεθ Μπάρετ Μπράουνινγκ σε μετάφραση Χρίστου Γούδη.

Η Ελίζαμπεθ Μπάρετ Μπράουνινγκ ανήκει στους καλύτερους ποιητές της Βικτωριανής εποχής.
Γεννήθηκε το 1806 στο Cohnadatia Hall, κοντά στο Durham.Μεγάλωσε σε εύπορη οικογένεια, ο πατέρας της  Έντουαρντ Μούλτον-Μπάρετ ήταν ιδιοκτήτης φυτείας . Η μητέρα της Mary Graham-Clarke καταγόταν από μια ευκατάστατη οικογένεια του Newcastle upon Tyne. Η  ενασχόλησή της με την ποίηση ξεκινά από την μικρή της ηλικία.Είχε γράψει ένα επικό ποίημα σχετικά με τη μάχη του Μαραθώνα. Στο σπίτι της εκπαιδεύτηκε γενικά και γνώριζε πολύ καλά την Ελληνική γλώσσα.
Το πρώτο της ποίημα δημοσιεύτηκε όταν ήταν δεκατεσσάρων ετών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θεσσαλονίκη,Μονή Βλατάδων.

Εικόνες από έναν πανέμορφο και πολύ αξιόλογο χώρο, έναν ακόμη πολιτισμικό και ιστορικό θησαυρό της χώρας μας.Τη Μονή Βλατάδων που πρόκειται ...