Τρίτη 3 Μαΐου 2016

Για τους φίλους και τις φίλες μου!!








Φιλία κατά το λεξικό είναι η αμοιβαία αγάπη ανάμεσα σε δύο ή περισσότερα άτομα, που δεν συνδέονται με δεσμούς αίματος ούτε αισθάνονται ερωτική έλξη.
 Κατά τον Αριστοτέλη , φιλία εστί μία ψυχή εν δυσί σώμασιν ενοικουμένη.
 Για τον Αισχύλο, λίγοι άνθρωποι το έχουν στη φύση τους αυτό: να τιμούν χωρίς φθόνο τον ευτυχισμένο φίλο τους.
Για τον C.S Lewis ο έρωτας ξεγυμνώνει τα σώματα. Η φιλία ξεγυμνώνει τους χαρακτήρες.

Η φιλία είναι το φως στο σκοτάδι, είναι η αγάπη που εμφανίζεται όταν όλοι απομακρύνονται από κοντά σου. Η φιλία χαρακτηρίζει τα πρόσωπα που βρίσκονται κοντά σου πάντα. Πολλές φορές λόγω της καθημερινότητας δεν μπορούμε να συναντηθούμε συχνά με τους φίλους μας αλλά γνωρίζουμε εκατέρωθεν πως ότι κι αν προκύψει, θα τρέξει ο ένας για τον άλλον.
Τον όρο της φιλίας ποτέ δεν πλησιάζει η υστεροβουλία...αφού η πόρτα των φίλων μας είναι ανοιχτή, όπως είναι και η δική μας γι' αυτούς. Πολλές φορές λέμε , αληθινός φίλος ή αληθινή φιλία. Μα η λέξη δεν διαπραγματεύεται... κατοικεί όπου υπάρχει ανεπιτήδευτη αγάπη και ειλικρίνεια, διαφορετικά δεν υπάρχει.
 Ο Χόρχε Λουίς Μπόρχες έχει γράψει ένα μοναδικό ποίημα...ύμνο για τη φιλία. Το βρίσκω απόλυτα αντιπροσωπευτικό για αυτή την λέξη με τη μεγάλη σημασία και το αφιερώνω στους φίλους και φίλες μου, που απλά με τις πράξεις τους επιβεβαιώνουν τους παρακάτω στίχους με το  σπουδαίο νόημα.



Ποίημα στους φίλους

Δεν μπορώ να σου δώσω λύσεις
για όλα τα προβλήματα της ζωής σου,
ούτε έχω απαντήσεις
για τις αμφιβολίες και τους φόβους σου ˙
όμως μπορώ να σ’ ακούσω
και να τα μοιραστώ μαζί σου.

Δεν μπορώ ν’ αλλάξω
το παρελθόν ή το μέλλον σου.
Όμως όταν με χρειάζεσαι
θα είμαι εκεί μαζί σου.

Δεν μπορώ να αποτρέψω τα παραπατήματα σου.
Μόνο μπορώ να σου προσφέρω το χέρι μου
να κρατηθείς και να μη πέσεις.

Οι χαρές σου, οι θρίαμβοι και οι επιτυχίες σου
δεν είναι δικές μου.
Όμως ειλικρινά απολαμβάνω να σε βλέπω ευτυχισμένο.

Δεν μπορώ να περιορίσω μέσα σε όρια
αυτά που πρέπει να πραγματοποιήσεις,
όμως θα σου προσφέρω τον ελεύθερο χώρο
που χρειάζεσαι για να μεγαλουργήσεις.

Δεν μπορώ να αποτρέψω τις οδύνες σου
όταν κάποιες θλίψεις
σου σκίζουν την καρδιά,
όμως μπορώ να κλάψω μαζί σου
και να μαζέψω τα κομμάτια της
για να την φτιάξουμε ξανά πιο δυνατή.

Δεν μπορώ να σου πω ποιος είσαι
ούτε ποιος πρέπει να γίνεις.
Μόνο μπορώ
να σ' αγαπώ όπως είσαι
και να είμαι φίλος σου.

Αυτές τις μέρες σκεφτόμουν
τους φίλους μου και τις φίλες μου,
δεν ήσουν πάνω
ή κάτω ή στη μέση.

Δεν ήσουν πρώτος
ούτε τελευταίος στη λίστα.
Δεν ήσουν το νούμερο ένα ούτε το τελευταίο.

Να κοιμάσαι ευτυχισμένος.
Να εκπέμπεις αγάπη.
Να ξέρεις ότι είμαστε εδώ περαστικοί.

Ας βελτιώσουμε τις σχέσεις με τους άλλους.

Να αρπάζουμε τις ευκαιρίες.
Να ακούμε την καρδιά μας.
Να εκτιμούμε τη ζωή.

Πάντως δεν έχω την αξίωση να είμαι
ο πρώτος, ο δεύτερος ή ο τρίτος
στη λίστα σου.

Μου αρκεί που με θέλεις για φίλο.
Ευχαριστώ που είμαι.






Η αληθινή φιλία πολλαπλασιάζει τα καλά στη ζωή και διαιρεί τα κακά. Παλέψτε για να έχετε φίλους, γιατί η ζωή χωρίς φίλους είναι σαν ζωή σε ένα έρημο νησί… το να βρεις έναν αληθινό φίλο στη ζωή σου είναι καλή τύχη, το να τον κρατήσεις είναι ευλογία. Baltasar Gracian

   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

25η Μαρτίου 2024.Όμιλος Φιλίππων Ανδραβίδας "Ο Σπάρτακος".

  Όπως γνωρίζουν οι φίλοι μου, αυτός εδώ ο ιστότοπος αποτελεί για πολλά θέματα, αρχείο. Έτσι συμβαίνει και με τις δραστηριότητες του Ομίλου ...